Pågående driftstörning Dstny och Telenor mobil // Ongoing service disruption Dstny and Telenor mobile

Åtgärdat
Åtgärdat

Det var en utmaning att rensa den berörda noden helt, men efter att arbetet slutfördes klockan 15:20 kan vår nätleverantör Telenor nu klarrapportera denna störning.


It was a challenge to fully clear the affected node, but after the work was completed at 15:20, our network provider Telenor can now report this disruption as resolved.

Avatar for Willem
Willem
Identifierat

Telenor har lokaliserat rotorsaken till 1 av 3 noder, den felande noden har börjats rensas på trafik och det beräknas vara klart inom 4 timmar.

En workaround för att undvika den felande noden just nu är en omstart av terminal alternativt flygplansläge på/av. Statistik pekar på att cirka 10% av samtalen till 112 är påverkade.


Telenor has identified the root cause in 1 out of 3 nodes. The faulty node is currently being cleared of traffic, and this process is expected to be completed within 4 hours.

A workaround to avoid the faulty node at the moment is to restart the terminal or toggle airplane mode on and off. Statistics indicate that approximately 10% of calls to 112 are affected.

Avatar for Willem
Willem
Undersöks

Vi vill informera dig om en pågående driftstörning som påverkar Dstny och Telenor mobil.

Symptom: Just nu kan man uppleva problem med att samtal till SOS 112 bryts vid 2 minuter.

Beräknad åtgärdstid: Vi har ingen uppskattad åtgärdstid för tillfället, störningen är högt prioriterat hos vår nätleverantör Telenor.

Vi ber om ursäkt för det inträffade felet och arbetar aktivt för att åtgärda det så snabbt som möjligt. Vi återkommer med en uppdatering inom kort. Tack för ert tålamod.


We would like to inform you about an ongoing service disruption affecting Dstny and Telenor mobil.

Symptoms: Currently, calls to SOS 112 may be disconnected after 2 minutes.

Estimated Resolution Time: At the moment, we do not have an estimated time for resolution. The issue is a high priority for our network provider, Telenor.

We apologize for this incident and are actively working to resolve it as quickly as possible. We will provide an update shortly. Thank you for your patience.

Avatar for Willem
Willem
Började kl:

Berörda komponenter
  • Operatörstjänster
    • Telenor
    • Dstny